NIEUWS | ||||
[Archiefblik 8 / ‘ZO verschrikkelijk slecht ben ik nu ook weer niet!’ Ootje Oxenaar en de Nederlandsche Bank][Archiefblik 7 / Wat doet het NAGO nou eigenlijk? Deel I][Archiefblik 6 / Een archiefblik op het Karel Suyling-archief][Archiefblik 5 / Het einde van de Odyssee van een topbureau][Archiefblik 4 / Uit het archief Ko Sliggers: eindexamenproject How to make your art commercial?][Archiefblik 3 / geen archiefblik][Archiefblik 2 / Uit de archieven Tel Design en Total Design: briefpapier][Archiefblik 1 / Uit het archief Total Design: Metro Identificatiestructuur]
|
||||
In deze rubriek krijgen een of meerdere object(en) uit een van onze archieven speciale aandacht. Zo laten we zien welke interessante, mooie, opvallende en afwijkende objecten we zoal aantreffen in de archieven van ontwerpers en ontwerpbureaus. De rubriek toont dat achter elk object een interessant verhaal schuilt. Het leuke en interessante van het werken bij het NAGO is dat je ontzettend veel van het werk van ontwerpers ziet en kan bestuderen. Zo maak je kennis met het academiewerk van een ontwerper, je ziet hoe een ontwerper zich ontwikkelt, je kan in correspondentiestukken lezen wat zijn twijfels of ideeën waren of je leest hoe er gedacht werd over de samenwerking met opdrachtgevers en collega’s. Op die manier toont elk object ons een blik op het verleden van het grafisch ontwerp. Dat inzicht in de geschiedenis willen wij graag delen. In elke aflevering van de rubriek archiefblik gaan we in op de kenmerken die een bepaald object zo bijzonder of kenmerkend maken voor zijn tijd. |
|