ga terug naar de NAGO homepage   NIEUWS
titel: Over huisstijlen en corporate identities
inventarisnr.: Tel00062

TOELICHTING

Verzameling teksten over corporate identity en huisstijlen. Enkele titels zijn:

  • Randstad data special huisstijl 1988
  • Bouwstenen voor het ideale huisstijlhandboek (scriptie Academie Minerva) 1992
  • Alan Siegel, Designing a corporate identity. In: Across the board 1988
  • Femmy ten Cate, Een goede reputatie brengt veel geld op
  • Lynn Baxter, Research and the corporate image (reprinted from Signs of the Times
  • Uw ware gezicht? In: FEM september 1988
  • Management en identiteitsverduideliking. In: tijdschrift voor Marketing
  • De huisstijl van de universiteit.
  • Paul Mijksenaar, Het herkenbaar maken van de organisatie.. In: IVkrant, nr.36
  • Cees Visser, Verdwijnt het gemeentewapen naar de rommelzolder? Moderne huisstijl wint terrein in overheidsland. In: Binnenlands bestuur, 20-05-1988
  • Henk ’t Jong, Ben Bos, Heraldiek op de keper beschouwd. Wapens, Gemeenten, Gemeentewapens

En een bundel van artikelen over huisstijlen, over o.a.:

  • Plantijn Groep
  • Een gebaar naar de opdrachtgever. Een nieuwe naam, een nieuwe aanpak
  • Het nieuwe gele gevoel van meneer Dreesman
  • Invoering nieuwe huisstijl
  • Huisstijlkrant
  • Management Monitor: huisstijl van de kleine(re) onderneming vaak geen gezicht
  • Management en identiteitsverduidelijking
  • Logofilie (2) en logofilie (3) door Marc Chavannes
  • Familie Kwee, (ex)-directeuren van Omnimark
  • Het hoe en waarom van een house-style
  • Huisstijl en wat daarbij komt kijken
  • Golden Oldies
  • Verander de gewoonten met de bedrijfscultuur
  • De visuele vertaling van de bedrijfsfilosofie
  • Beeld en werkelijkheid moeten elkaar dekken